کد مطلب:128033 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:347

شبهاتی پیرامون عاشورا و بزرگداشت آن (2)
بسم اللّه الرحمن الرحیم

الحمد للّه رب العالمین، والصّلوة والسّلام علی سیّد الانبیاء والمرسلین، أبی القاسم محمّد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین. اللّهم كن لولیك الحجة بن الحسن صلواتك علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی كل ساعة ولیاً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عیناً حتی تسكنه أرضك طوعاً و تمتعه فیها طویلاً: السلام علیك یا ابا عبداللّه و علی الارواح التی حلّت بفنائك.

فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین علیه السلام را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و همه شیفتگان مكتب اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می كنم و از خدای متعال درخواست می كنم كه در دنیا و آخرت دست ما را از دامان آن حضرت كوتاه نفرماید.

شب گذشته این سؤال را كه برای نوجوان ها و جوان ها به طور طبیعی مطرح می شود، طرح كردم كه: چرا باید در ایام محرم و همین طور در سایر ایام برای سیدالشهداء علیه السلام عزاداری كنیم؟ عرض كردم كه خود این سؤال، به چهار سؤال تحلیل می شود و جواب آن ها را به صورت تفصیلی عرض كردم. حاصل جوابها این بود كه اگر ماجرای كربلا نقش تعیین كننده ای در تاریخ اسلام داشته است، زنده نگه داشتن خاطره آن هم می تواند برای آینده ی ما مؤثر باشد. یعنی همه ی این جوابها یك پیش فرض داشت و آن این كه، داستان كربلا برای اسلام و مسلمانان نقش تعیین كننده داشته است.